tijdens

Tijdens het verblijf

Tijdens het verblijf mag ik dan ook contact opnemen om te vragen hoe het gaat?

Jazeker! We vinden het geen enkel probleem om je tijdens de vakantie op de hoogte te houden van het welzijn van je huisdier. We gebruiken hier veelal Whatsapp voor, zodat we ook eens een foto of filmpje door kunnen sturen.

Als ik een reservering wil annuleren, zijn hier dan kosten aan verbonden?

Ja, in de meeste gevallen zitten hier annuleringskosten aan vast. Deze annuleringskosten zijn terug te vinden in de algemene voorwaarden. 

Ik wil reserveren maar wil geen profiel aanmaken, kan dat?

Nee helaas, als je je huisdier bij ons onder wilt brengen, dan ben je verplicht een eigen profiel aan te maken. Door een profiel creëer je zelf een persoonlijk dossier van je huisdier en blijven je gegevens up-te-date. Aan de hand van dit dossier gaan wij de verzorging van je huisdier in. Het is dan ook heel belangrijk dat je hier zoveel mogelijk informatie op aangeeft. Onze bevindingen hier worden ook allemaal op het persoonlijke verzorgingsplan genoteerd zodat je het altijd terug kunt lezen.

Hoe worden de dieren in de gaten gehouden tijdens het verblijf als jullie niet in het huis aanwezig zijn?

Op de momenten van rust zijn wij niet aanwezig in de woonkamers. Zijn wij dat wel, dan is het nagenoeg onmogelijk om ècht rust te creëren, gezien iedereen toch om aandacht blijft vragen. In alle ruimtes hangen IP-camera’s die in ons eigen huis, tablets, telefoons en elders in het pension te zien zijn. Op deze manier kunnen wij de dieren goed in de gaten houden, ook al zijn we er niet lijfelijk aanwezig.

Gaan jullie altijd elke dag met elke hond buiten wandelen?

Nee. Het is onmogelijk om met een (hele) grote, gemengde groep honden elke dag buiten te gaan wandelen. Niet elke hond doe je hier een plezier mee!

We kijken goed naar de hond om te zien waar hij of zij behoefte aan heeft. De meeste honden vinden het prachtig om met een groep vrij buiten te kunnen zijn en zelf te kunnen bepalen wat ze willen doen (in de afgeschermde buitenspeelplaatsen/tuinen aan de boerderij).

Andere honden houden hier niet zo van en doe je er een groter plezier mee om ze uit de groep te halen en met een paar hondjes (vaak zijn dit wat oudere honden, of hele jonge puppy’s, honden met gezondheidsrisico’s of de kortneuzige bullen) buiten te gaan wandelen. Daarnaast kunnen niet alle honden met een gerust hart loslopen buiten. Weer andere honden zijn gewend om even snel buiten hun behoefte te doen en dan weer lekker in een mandje te kruipen.

Zo kijken we elke dag weer welke honden er zijn en waar er behoefte aan is.

Worden er ook foto’s en filmpjes gemaakt tijdens het verblijf van mijn huisdier?

Ja. Wij doen ons best om van alle vakantiegangers foto’s en/of filmpjes te maken en deze op Facebook te plaatsen. Zo proberen we alle klanten een kijkje te geven in de opvang van hun huisdier. Bij hele korte verblijven is dit soms echter niet mogelijk.

Hoe veilig is jullie manier van opvang?

We doen ons uiterste best om de dieren zo veilig mogelijk op te vangen, maar het blijven dieren die niet altijd even voorzichtig zijn! Omdat we de dieren in huislijke sfeer opvangen en er dus veel spullen in huis staan, bestaat de kans dat ze toch iets kapot maken en/of zich sneller kunnen bezeren. Dieren onderling kunnen elkaar ook bezeren door spelen of correcties. Houd er altijd rekening mee dat een huisdier iets kan overkomen.

Ik wil niet dat mijn huisdier op facebook komt te staan als ik nog niet thuis ben van vakantie. Kunnen jullie daar rekening mee houden?

Jazeker! Wij plaatsen foto’s vaak op dezelfde dag van maken. Mocht u pas foto’s op Facebook willen zien als u weer thuis bent, dan houden we hier zeker rekening mee! Geef dit wel van te voren duidelijk aan!

Ik betaal twee dagen maar heb mijn dier 24 uur gebracht.

Dat klopt. De dag van brengen en de dag van halen worden gerekend als één dag, ongeacht de tijdstippen waarop je je dier brengt en haalt.

Hoe kan ik de factuur voldoen?

Bij het maken van een reservering kom je uiteindelijk in de beveiligde betaalserver van Molliepayment. Hier wordt de geboekte pensionperiode (deels) betaald via IDeal. Bij het halen van je huisdier wordt de factuur volledig opgemaakt en wordt duidelijk hoeveel er nog open staat en wat eventueel bijbetaald dient te worden of terug ontvangt. Dit restant kan contant of met pin worden afgerekend. Het is niet mogelijk een rekening achteraf te betalen. Onvoorziene omstandigheid? In overleg kan er veel!

Moet ik ook een reserveringssom betalen als ik reserveer voor mijn dier?

Ja. Bij het boeken van een vakantie kom je automatisch terecht in het beveiligde betaalsysteem van Molliepayment. Hier wordt de vakantieperiode (deels) betaald. Bij het halen van je huisdier wordt de factuur definitief opgesteld.

Hoe kan ik de factuur voldoen?

Je kunt de factuur voldoen via IDeal op de beveiligde server van Molliepayment. Het restant kan aan het eind van de vakantieperiode contant of per pin voldaan worden bij het halen van je huisdier.