tijdens

Tijdens het verblijf

Tijdens het verblijf mag ik dan ook contact opnemen om te vragen hoe het gaat?

Jazeker! We vinden het geen enkel probleem om je tijdens de vakantie op de hoogte te houden van het welzijn van je huisdier. We gebruiken hier veelal Whatsapp voor, zodat we ook eens een foto of filmpje door kunnen sturen.

Als ik een reservering wil annuleren, zijn hier dan kosten aan verbonden?

Ja, in de meeste gevallen zitten hier annuleringskosten aan vast. Deze annuleringskosten zijn terug te vinden in de algemene voorwaarden. 

Ik wil reserveren maar wil geen profiel aanmaken, kan dat?

Nee helaas, als je je huisdier bij ons onder wilt brengen, dan ben je verplicht een eigen profiel aan te maken door het invullen van het reserveringsformulier en het verzorgingsformulier. Door een profiel creëer je zelf een persoonlijk dossier van je huisdier en blijven je gegevens up-te-date. Aan de hand van dit dossier gaan wij de verzorging van je huisdier in. Het is dan ook heel belangrijk dat je hier zoveel mogelijk informatie op aangeeft. Onze bevindingen hier worden ook allemaal op het persoonlijke verzorgingsplan genoteerd.

Hoe worden de dieren in de gaten gehouden tijdens het verblijf als jullie niet in het huis aanwezig zijn?

Op de momenten van rust zijn wij niet aanwezig in de woonkamers. Zijn wij dat wel, dan is het nagenoeg onmogelijk om ècht rust te creëren, gezien iedereen toch om aandacht blijft vragen. In alle ruimtes hangen IP-camera’s die in ons eigen huis, tablets, telefoons en elders in het pension te zien zijn. Op deze manier kunnen wij de dieren goed in de gaten houden, ook al zijn we er niet lijfelijk aanwezig.

Gaan jullie altijd elke dag met elke hond buiten wandelen?

Nee. Het is onmogelijk om met een (hele) grote, gemengde groep honden elke dag buiten te gaan wandelen. Niet elke hond doe je hier een plezier mee!

We kijken goed naar de hond om te zien waar hij of zij behoefte aan heeft. De meeste honden vinden het prachtig om met een groep vrij buiten te kunnen zijn en zelf te kunnen bepalen wat ze willen doen (in de afgeschermde buitenspeelplaatsen/tuinen aan de boerderij).

Andere honden houden hier niet zo van en doe je er een groter plezier mee om ze uit de groep te halen en met een paar hondjes (vaak zijn dit wat oudere honden, of hele jonge puppy’s, honden met gezondheidsrisico’s of de kortneuzige bullen) buiten te gaan wandelen. Daarnaast kunnen niet alle honden met een gerust hart loslopen buiten. Weer andere honden zijn gewend om even snel buiten hun behoefte te doen en dan weer lekker in een mandje te kruipen.

Zo kijken we elke dag weer welke honden er zijn en waar er behoefte aan is.

Worden er ook foto’s en filmpjes gemaakt tijdens het verblijf van mijn huisdier?

Ja. Wij doen ons best om van alle vakantiegangers foto’s en/of filmpjes te maken en deze op Facebook te plaatsen. Zo proberen we alle klanten een kijkje te geven in de opvang van hun huisdier. Bij hele korte verblijven is dit soms echter niet mogelijk.

Hoe veilig is jullie manier van opvang?

We doen ons uiterste best om de dieren zo veilig mogelijk op te vangen, maar het blijven dieren die niet altijd even voorzichtig zijn! Omdat we de dieren in huislijke sfeer opvangen en er dus veel spullen in huis staan, bestaat de kans dat ze toch iets kapot maken en/of zich sneller kunnen bezeren. Dieren onderling kunnen elkaar ook bezeren door spelen of correcties. Houd er altijd rekening mee dat een huisdier iets kan overkomen.

Ik wil niet dat mijn huisdier op facebook komt te staan als ik nog niet thuis ben van vakantie. Kunnen jullie daar rekening mee houden?

Jazeker! Wij plaatsen foto’s vaak op dezelfde dag van maken. Mocht u pas foto’s op Facebook willen zien als u weer thuis bent, dan houden we hier zeker rekening mee! Geef dit wel van te voren duidelijk aan!

Waarom betaal ik € 2,- extra als mijn reu niet gecastreerd is of als mijn teefje loops is?

Wij rekenen € 2,- per dag als toeslag indien de hond niet gecastreerd is of als deze loops is tijdens het verblijf. Een ongecastreerde reu blijft de gehele periode zijn geur afzetten in de vorm van plassen. DIt doen zij niet alleen buiten, ook binnen in huis blijven zij overal tegen aan plassen. Heel natuurlijk gedrag maar vergt veel schoonmaakwerk. Daarnaast ‘pieken’ ongecastreerde reuen veel meer in een roedel wat voor onrust zorgt en extra oplettendheid binnen de groep. Een ongecastreerde reu loopt een vergroot risico op een acute prostaatvergroting/ontsteking (prostatitis), zeker als de reu al wat ouder is. Bij een prostatitis is een direct bezoek aan de dierenarts noodzakelijk, aangezien dit pijnlijk is voor de hond en deze hier zeker niet mee rond kan blijven lopen. Een loops teefje zorgt voor erg veel onrust in de groep, zeker als hier ook nog eens ongecastreerde reuen bij zijn. Het is zorg dat de groep heel goed in de gaten gehouden moet worden of de teef indien het niet anders kan, een eigen kamer moet krijgen. Ook zorgt een loops teefje uiteraard voor veel schoonmaakwerk. Naast het verliezen van bloed plast een teefje ook veel meer, ook in huis.

Ik betaal twee dagen maar heb mijn dier 24 uur gebracht.

Dat klopt. De dag van brengen en de dag van halen worden gerekend als één dag, ongeacht de tijdstippen waarop je je dier brengt en haalt.

Ik neem mijn eigen voer mee, blijft de pensionprijs dan hetzelfde?

Ja, de pensionprijs per dag blijft bij het meebrengen van eigen voer gelijk. Wij geven hier geen korting op.

Hoe kan ik de factuur voldoen?

Bij het halen van je huisdier wordt de factuur volledig opgemaakt en wordt duidelijk hoeveel er betaald dient te worden. Dit bedrag kan contant of met pin worden afgerekend. Het is niet mogelijk een rekening achteraf te betalen via de bank. Onvoorziene omstandigheid? In overleg kan er veel!

Moet ik ook een reserveringssom betalen als ik reserveer voor mijn dier?

Ja. In de zomerperiode vragen wij een reserveringssom voor het boeken van de vakantie.

Hoe kan ik de factuur voldoen?

Je kunt de factuur contant of met PIN voldoen bij het halen van je huisdier.